Práce s nadanými žáky v rámci systému školy

Práce s nadanými žáky v rámci systému školy

12.06.2024
Dne 12. 6. 2024 proběhl v Rytířském sále Vodní tvrze seminář Mgr. Bc. Josefa J. Roušara, koordinátora podpory nadání v NPI ČR.

Seminář byl zaměřen zejména na porozumění nadaným žákům, jejich projevům a potřebám. V první části, která byla vedena částečně formou workshopu, se účastníci snažili přijít na to, jak podpořit nadané žáky na základě jejich projevů a porozumění jejich potřebám. K tomu přispělo i seznámení s různými profily nadaných žáků, včetně toho, co je pro ně typické. V druhé části se účastníci letmo seznámili s tím, co tvoří školní systém podpory nadání, z jakých oblastí se skládá a jak k němu může škola dospět.

Mezi pedagogy byl zájem jak o minimalistický systém, který si škola může postavit téměř sama, tak o spolupráci s projektem Synapse, kdy na tvorbě systému a plánu podpory nadání několik měsíců pracuje školní tým s týmem mentorů projektu Synapse.

Seminář se uskutečnil v rámci projektu T-expedice Jeseníky 2024, který je zaměřen na podporu nadaných žáků a jejich pedagogů v regionu Jesenicka. Akci finančně podpořilo MŠMT ČR a Olomoucký kraj.

Fotografie
20240612_133700.jpg
20240612_133425.jpg
20240612_133731.jpg
20240612_133917.jpg